Yazan: Nafiz BALCI

Önceki bölüm için tıklayın

... Bölüm III

Sajama (6547) mt.
2 Ağustos: La Paz'da sadece bir gün kaldım. Temiz çamaşırlar edindim. Bunlar ve sıcak duş çok iyi geldi. Sajama için yiyecek alışverişi yaptım. La Paz'dan Oraro'ya otobüs bileti aldım. Patacoma'da Şili'ye giden yol ayrımında inip Estacion Tomarapi'ye giden bir minibüs buldum. Sajama köyü yol ayrımında indim. Köye kadar olan birkaç kilometre yolu yürüyeceğimi düşünürken, bir jip, kendiliğinden durdu ve beni köye kadar bıraktı. Çölümsü puno iklimi , birkaç tane 6000 mt. lik volkan , Ayamara'lar , yıkık kerpiç kiliseler , her yeri kaplayan kum, toz, soğuk rüzgar, sıcak su havuzları, alpaca ve lama sürüleri, Kenua ağaçlarının oluşturduğu dünyanın en yüksek ormanı, küçük kum tepeleri, sesizlik…
Egzotik bir yer burası. Şarhoş köy bandosu ile beraber sabaha kadar Bolivya'nın bağımsızlık gününü kutladık.
3 Ağustos: Sabaha karşı, bando kaldığım eve gelmeye kalkıştı. Neyse ki ev sahibi topunu birden kovalıyarak daha fazla gürültüyü engelledi. İşin gerçeği, bahçende içki ikram edene kadar çalmaları bir gelenekmiş.
Saat 10:30 Sajama köyünden çıktım. Zemin kum , yürümek biraz zor. Önce boyu iki metreyi geçmeyen ormanı aştım. 4400 mt. deki köyden çıkalı bir saat olmuştu.
12:15 de 4800 mt deki ana kampa vardım. Vakit erken olduğu için yürümeğe devam ettim.
16:00
da 5100 mt.deki ikinci kampa geldim. Havada hiç bulut yok, geceyi burada geçirmek iyi fikir.
4 Ağustos: 09:40 da yola çıktım. Patikadan zirveye kadar giden kuzeybatı sırtına 40dikikada ulaştım. Rota buz-kaya duvarları ve berbat çatlaklar arasından kıvrılarak yükseliyor.
12:45 de 5600 mt.deki kampa geldim. Çadır yerleri cok iyi hazırlanmış olmasına karşın rüzgar çok güçlü esiyordu. Çadırımın bu rüzgara dayanamıyacağına karar verip , yemekten sonra daha yukarılarda korunaklı bir yer aramaya karar verdim.
13:30 da yürüyüşe başladım.
15:15 de buz-kaya ve çarşakların arasında yükselirken sırtın kaya duvarlarla bittiği yerde oldukça korunaklı bir bivak yeri buldum. Çadırı güçlükle buraya sığdırıp duvara sabitledim. (sikkelerle) 5900 mt.deydim ve rüzgar oldukça şidetlenmişti
5 Ağustos: Sabah saat 08:00 de uyandım. 09:10 da çadırdan çıktım. Hava çok soğuktu Önce dik bir yamaçtan oldukça sert buz zeminde 100 mt. kadar yan geçtim.Sonra yukarı devam ettim. Rüzgarın şidettiyle 1-1,5 mt lik buz dikitleri oluşmuş. İlerlemek oldukça güç. Pakika bile denmeyecek -ki iyiki vardı- bir hatta ilerliyorum. Buz çok sert. Kramponlarım gıcırtısı içimi bayıyor. Soğuk esen rüzgar her şeyi daha da zorlaştırıyor. Rota boyunca bayrakcıklar var.
12:10 Zirvedeyim. Rüzgar durdu. Hava açık güneşli , alabildiğine sıcak. Zirve platosunun hemen altına ufak bir meteoroloji istasyonu kurmuşlar. Bu malzemeleri getirenler her yanı pislik içinde bırakmışlar.
12:30 Dönüşe başladım.
14:00
Kamptayım ve toparlandım.
15:30 Kamp yükü ile dönüşe başladım. Dönüşü doğrudan batı rotasını izleyerek yaptım. Oldukça dik bir iniş. Zaman zaman 3+ kaya inişleri , donmuş çarşaklar vs. Berbattı.
18:00
de 4800 mt.deki ana kampa ulaştım. Geceyi burada geçireceğim.
6 Ağustos:
Saat 09:00 da yola çıktım. Birbuçuk saatte köye geldim. Eşyalarımı pansiyonda bırakıp sıcak su kaynaklarına yürüdüm. (1 saat sürdü) Buradaki havuzların en rahatında tırmandığım rotayı ve diğer altıbinlikleri izleyerek çay içtim. Kirlilerimi yıkadım.(çamaşırlarımı doğal sabunlarla yıkarım) Yarın erkenden La Paz'a döneceğim.