Yazan: Nafiz BALCI

Önceki bölüm için tıklayın

... Bölüm IV

Huayna Potosi (6088mt.)
7 Ağustos: Sajama'dan gelirken hava bozdu. Kar yüzünden dönüşümüz uzadı. Gelirken karşılaştığımız bir otobüs Alman dağcıya acıyan gözlerle baktık. Yanlarında masalarını , sandalyelerini bence her türlü gereksiz konfor aletlerini taşıyorlardı. Akşamdan iki Brezilyalı dağcı ile bulduğum jip için pazarlık etmiştik. Bu nedenle yolculuk oldukça ucuza geldi. La Paz'da taksi ile otele iyi bir duş aldım. Huayna Potosi için alış veriş yaptım. Gece erken yattım.
8 Ağustos: Saat 08:20 civarı bir minibüs bulup Paso Zongo'ya gittim. Yol bir saat sürdü. Dağ şehrin hemen üzerinde. Hava bozuk değilse yolculuk daha kısa sürüyor. Yağan tipi yolu buzlandırmış durumda. Bütün Bolivya'da yağışlı hava hakimmiş. Bende bundan payımı alıyorum. Refugio'da indim. Çantamı tam yolun kenarına taşırken biri yanıma geldi ve Alman aksanı ile (tabiki ingilizce olarak) "beraber çıkabilirmiyiz" dedi. Yağış ve buluttan 500 mt. önümü göremediğim bu havada iki kişi daha güvenli çıkılır diye düşündüm ve "evet" dedim. Uzunca bir süre patika , doğru yol vs. tartışmaları yaparak ve Lonely Planet Bolivia'nın tavsiyelerine uyarak ilerledik. 5400 mt.de daha fazla gidemeyiz diyerek kamp kurduk. herşey buz tuttu. Rüyamda burnum donuyordu. Yanımdaki Alman dağcı soğuktan hiç uyuyamamış.
9 Ağustos: Kar belimize gelmesine rağmen hala yağıyor. Yanlış yerdeyiz. Kampı toplayıp koca buzulu iple travers attıktan sonra karşı taraftaki sırta genelde 45-50 bazen 70-75 dereceye varan eğimde buz çatlaklarını en ince noktalarından geçerek vardık. Doğru rotayı bulmuştuk. 300mt. lik bus ırt tırmanışı beni çok yormuştu. Fazla ilerlemeden 5350 mt. civarında kamp kurduk.Erkenden uyuduk.
10 Ağustos: 06:30 Uyku tulumlarından çıktık.
08:00
Yürüyüşe başladık. Polak sırtından yükselerek zirve platosunun altına geldik, biz yükseldikçe hava sakinleşti. Aşağısı bulutlardan görünmüyordu. Zirve piramidindeki 200 mt kadar 40 derecelik çıkışı yaptık ve zirve sırtına (ki zirvenin kendisi bu kılçık sırt) vardık. Saat 13:00.
16:20 Kampa geri döndük, hemen toplandık ve yola çıktık.
18:00
Refugio'dayız (Dağevi, sığınak). Yağan kara rağmen esen rüzgar açık bölgeleri temizlemiş. Birçok buz çatlağı görünür halde idi ve birkaç tanesi 1mt den daha genişti. Dönüşü normal rotadan yaptık, oldukça kolay bir çıkış rotası.

illimani (6438mt.)
Huayna potosi den döndükten sonra bir süre dinlenmeye karar verdim. Cocha bamba (2570 mt.) de yapılacak bir festivali görmek istiyordum.İki günlüğüne buraya gittim. Bu sayede Alto plano daki yağışlı dönemden kurtulacaktım.
14 Ağustos: Cochabamba otobüsü La Paz'a erken vardı. Hava oldukça soğuktu. Otele yerleştim. Duş aldım ve sonra yarın gideceğim illimani zirvesi için gerekli hazırlığı yaptım.
15 Ağustos: Saat 09:00 da Louise Loura caddesinden Cohoni'ye giden otobüslerden birine bindim. Sabah 06:00da İllimani'nin ana kamp noktasına daha yakın olan Estacion uno ya giden kamyonlara da binebilirdim.. Fakat uyku tatlı geldi. Cohoni'de indikten sonra sırt çantalarını taşıtmak üzere katırcı arayan turistlerin arasından sıyrılıp ana kampa giden patikaya yöneldim. 3530 mt. deki Cohoni'den 4430 mt. deki ana kampa dört saat de yürüdüm. Estacion uno'da inmiş olsaydım, buraya ulaşmam iki saatimi alırdı. Hava rüzgarlı ve parçalı bulutlu, üstümden geçen Alto kümülüsler beni rahatlatıyor. Yarın hava güzel olacak gibi.
16 Ağustos: 08:00 de uyandım, kahvaltı yaptım ve çadırı topladım. 10:00 da yola çıktım.Hava bulutlu ve rüzgarlı. Rüzgar soğuğun etkisini arttırıyor.
14:00
de 5400 mt.deki yüksek kampa vardım. Diğerleri (bu sefer dağ kalabalıktı) burada kamp kurmaya başladılar. Ben kramponlarımı takıp 5800 mt. ye kadar geniş buz çatlakları arasında işaretli kar köprülerinden yoluma devam ettim. Rotayı gören bir düzlükte kamp kurdum. Saat
15:45
de 5800 mt. deki kampım hazırdı. Hava bulutlu ama sıcak hafif bir rüzgar esiyordu. Artan bulut sayısı beni endişelendiriyordu.
17 Ağustos: Saat 05:20 5400mt deki kamptan çıkanları yanımdan geçerken duydum. Hala uyuduğum için dalga geçiyorlardı.
07:00 Daha fazla tulumda kalmanın anlamsız olduğun düşünüp kalktım. Kahvaltı yaptım ve çıkış çantasını hazırladım.
08:10
da yola çıktım. Hava açık. Rüzgar sakin ama dondurucu.
09:00 rotayı bir uçtan diğerine kesen ilk buz çatlağının en dar yerinde bulunan sağlam bir körüden geçtim. Eğim 35 dereceden fazla değil.
09:30
ikinci büyük çatlağı geçtim. Dağın batısından kuzey sırtına vardım. Burası oldukça rüzgarlı.

10:40 Zirvedeyim. Burası yaklaşık 50mt. lik bir sırt.
10:50 Dönüşe başladım.
11:30 Kamptayım.
12:30 Geri dönüşe başladım.
13:00 5400 mt deki kamptakilerli selamladım. Baygın yatıyorlardı.
15:45 4400 mt. deki ana kamptayım. Yarın La Paz'a döneceğim.
La Paz'da
Bir kaç gün yataktan çıkmadım. Giysilerimi yıkadım. Birkaç aydır oradan oraya koşturmaktan zayıflamıştım. Bol ve besleyici şeyler yiyiyordum. Bütün bunlardan sıkılınca dağcılık malzemelerimi toarladım. Club Andino Bolivia'ya gittim. İki masa üzerinde malzemelerimi sergiledim. İsteyene makul fiyattan sattım. Herşeyi bir günde elden çıkarttım. Daha küçük bir çanta ve kötü kamp malzemesi ile Arjantin'e geçtim.