Aladağlar, Davlumbaztepe

Yer: Aladağlar, Niğde
Ekip: Nafiz BALCI, Hasan ÇAĞDAŞ

05-07.Ocak.2001

5 ocakta Demirkazık Köyü yol ayrımında otobüsten indik.Kışın ortasında olmamıza rağmen havanın sıcaklıgı ve kar olmayışı bizi çok şaşırttı. Dağ evine uğrayarak merhaba dedik. Burada Batı rotasını tamamlayarak dönen Romanya'lı iki dağcı ile karşılaştık. Fazla zorlanmadıklarını, çok fazla kar olmadığını söylediler.
Cimbar'dan Arpalık'a, oradan da zaman zaman kırılan sert kar üzerinden Küçük Demikazık kuzey duvarına kadar yürüdük. Saat 16.00 civarında da kamp kurarak geceyi vadi içerisinde geçirdik. Ertesi gün kampımızı toplayarak güneye, vadinin Büyük ve Küçük Demirkazık dağlarına bakan yamacından 3100 mt ye yükseldik ve korunaklı bir yere kamp kurduk. 7 ocak günü 3400 ve 3500 lük isimsiz iki zirvenin çıkışını yaptık. Gece, çok fazla olmamakla birlikte kar yağdı. 8 ocak sabahı yola çıktık, öğle yemeğini 3450 mt lik Davlumbaz tepenin zirvesinde yedik, havanın güzelliğini fırsat bilip güneşlendik.Öğleden sonra kampa geri döndük. 9 ocakta inişe geçtik, 2 günde geldiğimiz yolu 4-5 saat içerisinde geri döndük. İkindi vakti yol kenarına Niğde'ye gidecek otobüs beklemeye başladık. Aconcagua çıkışına hazırlık amacıyla yaptığımız bu tırmanıştan, bir miktar antrene olmuş halde Ankara'ya döndük